Алтынбаева Мархаббат Иманбековна
Пән: Алгебра
Сынып: 7- сынып
Сабақтың тақырыбы: Рационал бөлшектерді көбейту
Мақсаты: Рационал бөлшектерді көбейту ережесін есептеулерде қолдана білу.
Табыс критерилері: 1. Көпмүшені көбейткіштерге жіктейді.
2. Қысқаша көбейту формулаларын тиімді қолданады.
3.Бөлшектің негізгі қасиетін қолданып бөлшектерді қысқарта біледі.
4. Рационал бөлшектерді көбейту ережесін біледі, қолданады.

Күтілетін нәтиже: 1. Рационал бөлшектерді көбейту ережесін есептеулерге қолдана біледі.
2. Бірлесе оқуға, ортақ шешім табуға, өзара сенімділікке үйренеді.
3. Өзін-өзі және өзара бағалай біледі.
4.Сыни ойлау дағдысы қалыптасады.

Модульдері: АКТ, СТО (сын тұрғысынан ойлау), ОБжК (оқытуды басқару және көшбасшылық), ОҮБжОБ (оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау), ДО (диалогтық оқыту)
Бағалау: Өзін өзі (ӨӨБ), жұптық (ЖБ), топтық (ТБ), жиынтық (ЖБағ)
Деректер: Интерактивті тақта, стикерлер, постерге арналған қағаздар, маркерлер, бағалау парақтары, бағалау баспалдағы
Әдіс тәсілдер: Блиц турнир, Семантикалық карта, Сәйкестендіру , Постер қорғау, Диалог, Кім жылдам?, Венн диаграммасы, Бағалау баспалдағы

Сабақ кезеңдері Уақыт
Қолда
ныла
тын әдіс-тәсілдер Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушылардың іс-әрекеті Бағалау Ресурстар
Ұйымдас
тыру кезеңі
Үй тапсырма
сын тексеру

Білу
1мин
2мин
5 мин
2 мин Тренинг
Топқа бөлу
(а+в)²
а²-в²
а³-в³
(а+в)³

Блиц турнир
Қайталау – оқу анасы
Сәйкестендіру

Жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру
Қысқаша көбейту формулалары арқылы топқа бөлу. Стикерлерге жазылған қысқаша көбейту формулалары арқылы топқа бөлінуді ұсынады.
Үй тапсырмасының жауаптарын слайд арқылы көрсетеді, критерийлер белгілейді.
№65
1) 3с/(с^2-25)- 2/(5-с)=(3с+10+2с)/(с^2-25)=(10+5с)/(с^2-25)
2) 4х-(10х²-2 )/3х= (12х²-10х²+2 )/3х= (2х²-2)/3х;
3)1/(m+n)-(m+n)/(m²-mn+n²)+(4mn )/(m³+n³) =(m²-mn+n²-m²-2mn-n²+4mn)/(m³+n³) = mn/(m³-n³);
4) 6+в-12в/(6+в) = (36+12в+в²-12в)/(6+в)=(36+в²)/(6+в);

1 Бөлшектердің мүмкін мәндер жиынын атау. 3а/( а-1); (6-х)/( х); 5с/(с+2); (в+2а)/(2в-4) .
2 Қысқаша көбейту формулаларының атын атау.(а+в)²; а²-в²; (а+в)³; а³-в³
3 Рационал бөлшектерді қысқарту.
16х/4; (2а-2с)/8а; (ах-вх)/(mx-nx); (18ав^2)/(9а^2 в)
4. Рационал бөлшектерді қосу және азайту
q/3p-q/(3p^2 ); 1/у^3 +(1-у^2)/у^5 ; 2/(а-в)-3/(в-а); а/в+с/10.

1.Көпмүше түрінде жазыңдар:
(х³+3)(х^6-3х³+9) (3х-7)/10х
2.Бөлшекті қысқартыңдар:
ху/(ху-у) 〖 х〗^9+27
3. Азайтуды орындаңдар: ас/вd
(х-1)/2х- (х+1)/5х ( х)/(х-1)
4.Көбейтуді орындаңдар: а/в· с/d
Оқушылар өздері таңдаған стикердегі формуланы сәйкестендіру арқылы топтасады.
Жауап парағын дайындайды.

Оқушылар бір-бірінің жұмысын критерийлер бойынша жұптасып тексереді.
Нәтижесін жауап парағына жазады.

Сәйкестендіру парағы беріледі. Оқушылар тапсырманы орындайды. Тақтадағы жауаппен салыстырады, тексереді. Жинақтаған ұпайларын топ басшысы жауап парағына белгілейді.
Жұптық бағалау
Стикерлер

Интерактивті тақта

Сәйкестендіру парағы

Түсіну
Жаңа тақырып 8мин Постер қорғау Оқулықтан мәтінді оқуға тапсырма беру. Топтарға рационал бөлшектерді көбейту амалына байланысты тапсырма тарату. Оқушылар оқулықтан ережені оқиды, топтасып тапсырманы орындайды, бір оқушы шығып тақтада түсіндіреді.
Топтық бағалау
Формативті бағалау Постерге арналған қағаз, маркер

1мин

Кім жылдам? Оқушыларға тапсырма шартын түсіндіреді.
1-топ (а+в)/5а · (10а^4)/(а²-в²);
2-топ (х²-у²)/(2х+2) · (х+1)/((х+у)²);
3-топ х²/у ·(у²-ху)/х³;
4-топ (а+1)/а · а²/(а³+в³)
Рационал бөлшектерді көбейту алгоритмін сұрау. Ауызша есептеуге арналған тапсырмалар:
2а/в·а/в; х²/у·(а+в)/х; m/n²·n/m³;
х/уz·у/хz;
Рационал бөлшектерді көбейту алгоритмін айту.
Интерактивті тақтадағы мысалдардың жауабын айту
АКТ
Тақырыпты бекіту
Қолдану
2мин

Семантикалық карта

m/5· n/2 12/a·a/12в 2а/х·х³/а² (ас-св)/ав·в/с²
2х²/а
mn/10
1/в
(а-в)/аc
Оқушылар топпен семантикалық картаны толтырады, жауап қағазын тақтаға іледі, тақтадағы дұрыс жауаппен салыстырады

Топтық бағалау

Семантикалық карта
Сергіту сәті 1мин Логикалық жаттығу Көздің түсі мен пішіні әр адамда әртүрлі болғанымен, бәрінің көз жасы бірдей болады. Американдық баланың айтқысы келген ойын анықтау. 1.Сезім – адамзатты біріктіретін ең үлкен күш.
2.Физикалық ерекшеліктер адамның туған жеріне байланысты өзгереді.
3.Адамдардың қиындықтары бәріне ортақ болады.
4. Адамдардың әртүрлілігі сезімдеріне де әсер етеді.
5. Жыламай, бала өспейді. Слайд
Талдау 7мин
Оқулық
пен жұмыс
№271 (1)
№273 (5)
№283 (2)

Ойлан, жұптас пікірлес.

Оқушыларға тапсырманы жұп бойынша бөліп береді. Тапсырманың жауабын тақтада көрсетеді.
81а²/(140mв^6 )·(28m²в^7 )/(27а^3 )=3/5·mв/а=3mв/5а

(3а+6в)/(а-1)·(а-1 )/(а+2в)=(3(а+2в))/(а-1)·(а-1)/(а+2в)=3

(64m³-27n³)/(4m-3n)·(9n²-16m² )/(16m²+12mn+9n²)=((4m-3n)·(16m^2+12mn+9n^2))/((4m-3n)²)·((3n-4m)·(3n+4m))/(16m²+12mn+9n²)=-3n-4m; -(-3·1/(3 ))- 4·1/4= 1-1=0

Жұптағы оқушылар тапсырманы бір-біріне түсіндіреді, бірігіп орындайды. Тақтадағы жауаппен салыстырады, тексереді, өз жұмыстарын бағалайды.

Өзін-өзі бағалау,
Жұптық бағалау, жиынтық бағалау
Жинақтау 4 мин № 279 (1;4),
№ 274 (1;2)
Есептің шығарылу жолы пирамида сатыларына жазылады, әр жолды әр топтың оқушылары шығарады.
Өздеріне берілген тапсырманы топтасып орындайды.Тақтадағы пирамида ішіне әр топ оқушылары бір-бірінің бастаған жұмыстарын жалғастырып жазады, ең жоғарыда есептің жауабы жазылады. Топтық бағалау

Бағалау 5мин

4 мин Диалог
Венн диаграммасы Кеме өзен ағысына қарсы 4 км, ал өзен ағысы бойымен 32 км жол жүрді Кеме барлық жолға 5 сағат уақыт жұмсады. Егер өзен ағысының жылдамдығы 2 км/ сағ болса, онда кеменің тынық судағы жылдамдығын табыңдар.
1. Кеменің ағыспен жүргендегі жылдамдығы — V+2
2.Кеменің ағысқа қарсы жүзгендегі жылдамдығы -V-2
t_1=4/(v-2) t_2=32/(v+2) t_1+t_2=5
Диаграмманы пайдаланып рационал бөлшектерді қосу мен көбейту ережелерін салыстыру. Есепті шешудің бірінші жолы талданып тақтада орындалады. Теңдеудің түбірі таңдап алу тәсілімен табылады.Екінші жолын өздері табады.

Жұмыстарын тақтада қорғайды.
Оқушылар
дың білімін бағалау

1 мин Бағалау шкаласы арқылы
Бағалау парағын толтырып нәтижесін шығаруды ұсынады. Топ жетекшісі өз топ мүшелерінің жұмысын бағалайды. Топтық жұмыстардың қорытынды бағасы қойылады.
Өзін –өзі бағалау, топтық, жұптық бағалау
Бағалау кестесі
Рефлексия 1 мин Бағалау баспалдағы Оқушыларға белгі қоюға тиіс баспалдақ ұсынылады. Оқушылар сабақтағы өзіне қоятын бағаға сәйкес келетін межеге смайликтерін орналастырады. Формативті бағалау Бағалау баспалдағы
Үй тапсыр
масы №273(1;2; 8) №272(1;3) Үй тапсырмасының шешіміне бағыт көрсетеді. Үй тапсырмасын күнделікке белгілейді