Атырау облысы
Құрманғазы ауданы
М.Әуезов жалпы орта мектебі
Химия пәні мұғалімі Унгалиева Самал Муратбековна

Қысқа мерзімді сабақ жоспары

Пәні: Химия Мұғалім: Унгалиева С.М. Сыныбы: 9 Күні:
Сабақ №
Сабақтың тақырыбы Алюминий және оның қосылыстары
Сабақтың таным дық мақсаты Оқушыларға алюминийдің периодтық жүйедегі орны, қасиеттері, олардың қосылыстары туралы түсінікті меңгерту
Сілтеме 9 сынып оқулығы (Н.Нұрахметов, К.Сарманова, К.Жексембина,Н.Заграничная, Ә.Темірболатова), Нұсқаулық, Дадли оқыту әдістері, электронды оқулық
Көрнекіліктер мен жабдықтар Интерактивті тақта, электронды оқулық (10 сынып), мұғалімге арналған нұсқаулық, Дадли оқыту әдістері, ресурс, бояулар, парақшалар, А3 қағаздары, магнит, видеотәжірибе
Күтілетін нәтиже — Алюминийдің периодтық жүйедегі орнын анықтай алуы
— Қасиеттерін сипаттай білуі
— Химиялық қасиеттеріне реакция теңдеуін жазуы
— Теориялық білімдерін жүйелей білуі
Кезең дері уақыты Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті Тапсырмалар
Мотивациялық кезең

1 мин

5 мин

1 мин І.Ұйымдастыру
— Сыныппен сәлемдесу
— Оқушылардың сабаққа қатысын тексеру
— Психологиялық ахуал орнату «Күн шуағы»

Оқушыларды 3 топқа бөлу

ІІ Өткен тақырыпты пысықтау
Бұлттарда сұрақтар, қосылыстар, металдар беріледі, анықтап жауап беру
Қысқаша түсінік келтіру

«Ой тастау» стратегиясы
Жаңа сабақтың тақырыбын оқушылармен бірге айқындау
Мұғаліммен сәлемдеседі
Кезекші оқушы сабаққа қатыс айтады
Оқушылар тақтада ілінген плакатта күннің бетін басқан бұллты ашады. Бұлттарда берілген сұрақтарға жауап береді, металдарды анықтайды, қосылыстарды айтады. Оқушылар осы сұрақтар арқылы өткен тақырыпты еске түсіреді.

Оқушылар сыни тұрғыда ойлана отырып, тақырыпты ашады. Тақырыпты дәптерлеріне жазады.

Психологиялық тренинг
«Күн шуағы»
Топқа бөлу
1-топ Металдар
2-топ Сұрақ жауап
3-топ Қосылыстар

Элементтің 3 қабаты бар соңғы қабатында 3 электрон орналасқан. р-элемент.3-топта орналасқан
Мәтінмен жұмыс

«Топтастыру» стратегиясы
(топтық жұмыс)
3-период 3 қатар
3 топ негізгі
Z=13 Аr=27г
2)8)3)

Күміс түстес ақ металл
Жеңіл иілімді, жұмсақ
Тығыздығы 2,7 г/см
Қайнау температурасы 650°С
Оттегімен ,Сумен,Қышқылмен
Метал оксидімен, Сілтімен
Бейметалмен
Алюминийдің тұз қышқылымен
Алюминийдің калий гидроксидімен
1.Массасы 5,4г алюминий темір (ІІІ) оксидімен әрекеттескенде неше грамм алюминий оксиді түзіледі?
2. Реакция теңдеуін жаз: АІ→ АІ2О3→ АІСІ3→ АІ(ОН)3 →АІ2О3
3. Массасы 9г алюминий мен мыс қоспасын тұз қышқылымен өңдегенде реакциядан кейін 5,6л (қ.ж)газ жинап алынды. Қоспада элементтердің массасын есепте
Шығармашылық жұмыс
Алюминийдің алынуы
Алюминийдің қолданылуы
Алюминийдің қосылыстары
Операциялық кезең

5 мин

5 мин

6 мин

5 мин

6 мин

3 мин ІІІ Жаңа сабақ
Оқулықтан тақырыпты айтып, мәтінді оқуға мүмкіндік беру
«Топтастыру» стратегиясы
Алюминийдің периодтық жүйедегі орны
(электронды окулық)
Алюминийдің физикалық қасиеттері
(электронды окулық)

Алюминийдің химиялық қасиеттері

«Ойлан,жұптас,бөліс»
Тәжірибе жасау

«Есептер шығару»

Шығармашылық жұмыс
Мұғалім оқушылардан дайындап келген шығармашылық жобаны сұрайды Оқушылар оқулықтағы мәтінді өзбетінше оқып, түсініп алады.

Оқушылар алюминийдің периодтық жүйедегі орнын кластерге жазады

Оқушылар алюминийдің физикалық қасиеттерін кластерге жазады

Оқушылар алюминийдің химиялық қасиеттерін кластерге жазады
Оқушылар берілген реактивтерді пайдаланып тәжірибе көрсетеді.
Оқушылар топтың ішінде есеп шартын талдай келе, есепті тақтаға топ ішінен бір оқушы орындайды.

Оқушылар арасынан өз бетімен дайындап әкелген презентацияларын қорғайды (3-оқушыдан сұралады)
Рефлексиялық кезең

2 мин

3 мин

2 мин Сабақты бекіту
Сәйкестендіру

Кері байланыс
Түрлі түсті кеме
1-периодтық жүйедегі орны
2-Физикалық қасиеттері
3-Химиялық қасиеттері
4-Бүгінгі сабақ

Бағалау
Өзін-өзі бағалау парағын тыңдап, оқушылардан жинап алып, жиынтық бағалау шығару Оқушылар алюминий формулалары мен атауларын сәйкестендіреді

Оқушылар бүгінгі сабақ бойынша түйіндерін стикерге жазып баспалдаққа жапсырады.

Әр топтағы топ басшысы бағалау парағын айтады.Әр тапсырма сайын оқушы лар қол шапалақтау арқылы фор мативті бағаланып отырады «Сәйкестендіру»
Алюминий оксиді —
Алюминий гидроксиді —
Алюминий хлориді –
Натрий алюминаты-
Алюминий сульфиді-
Натрий метаалюминаты —
Кері байланыс
Түрлі түсті кеме
Жасыл түс – сабақ ұнады, түсіндім, тапсырманы сәтті орындадым
Сары түс – Толықтырыуым керек, қиындықтар кездесті
Қызыл түс – түсінбеген тұстарым бар, мұғалімнің көмегі керек болды
Бағалау

Үй тапсырмасы 1 мин Мұғалім оқушыларға алюминий онық қосылыстары тақырыбы, құймалары жөнінде қосымша материал дайындап келу. Оқулық тағы №7,8,9 есептер 160б Оқушылар үй тапсырамасын жазып алады Мәтінді оқу, жоба дайындау
Есептер шығару