ЕМБЕРГЕНОВА ДИНАРА БАҚЫТБЕКҚЫЗЫ

 Қызылорда қаласы, №261 орта мектебінің химия және биология пәнінің мұғалімі.

 

Сабақ: Пәні: Жаратылыстану Мектеп: №261
Күні:16.01.2018ж Мұғалімнің аты-жөні: Ембергенова Д.Б.
Сынып: 5 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Сабақтың   тақырыбы: Климаттық үдерістер
Сабақ негізделген оқу мақсаты  

5.4.1.1. Климаттық үдерістерді атау

Сабақтың мақсаттары Барлық оқушылар істей алады:
Климаттық үдерістерді атай алады.
Оқушылардың көпшілігі істей алады:
 Климатты ауа-райынан ажырата алады
Кейбір оқушылар істей алады:
Климаттың тірі ағзаларға тигізетін әсерін түсіндіре алады
Бағалау критерийлері Климаттық үдерістерді атайды
Пәнаралық байланыс Жаратылыстану 1-4 сынып. Ауа-райы
Құндылықтарға баулу Топтық жұмыс арқылы ұйымдастырушылық, шығармашылық, сын тұрғысынан ойлау қабілеттерін дамыту. Жұптық жұмыс арқылы достық, қарым-қатынас туғызу қабілеті артады. Жеке жұмыс жасауда жауапкершілікпен қарау дағдысы қалыптасады.
 

Тілдік мақсат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар: Не істей алады?

Климаттық үдерістерді атай алады

Негізгі сөздер мен тіркестер (пәнге арналған сөздік және терминология):
Климат                            Ауа-райы                              Бейімделу

Климат                             Погода                                 Адаптация

Climate                             Weather                                Adaptation

Сыныптағы диалог/ жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер
Талқылауға арналған сұрақтар:
Ауа-райы және климат дегеніміз не?
Ауа-райының қандай элементтері бар?
Климаттың тірі ағзаларға тигізетін қандай әсері бар?
Тыңдалым мен оқылым бойынша ұсыныстар:
Ауа-райы деген не?     Климат деген не?
Алдыңғы оқу Ауа-райы туралы түсінік бар.
Жоспар
Жоспарланған уақыт Жоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен  қатар ескертпелерді жазыңыз

 

Ресурстар
Басы

8 мин

 

 

 

 

 

 

 

2 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

3 мин

 

 

 

 

2 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ұйымдастыру кезеңі: Сәлемдесу, оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру. Сынып оқушыларын 3 топқа бөлу. Қиынды қағаз (ауа-райы, климат, бейімделу) таңдау  арқылы  сынып оқушылары топқа топтастырылады және жаңа тақырыптың оқу мақсатымен таныстырылады.(БК)

— қандай суреттер таңдадыңдар?

– суреттегі заттардың арасында қандай байланыс бар?

Үй тапсырмасын тексеру.

«Кім жылдам?» сұрақтарға жауап беру

1.Тау түзілісі дегеніміз не?

2. Жер бедерін зерттейтін ғылым қалай аталады?

3. Тау жыныстарының үгілуі дегеніміз не?

4. Үгілу үдерісінің түрлерін ата

Ой қозғау.       «Жұмбақ шешу»

Көктен түседі                              Қанаты жоқ – ұшады,
Жер ішеді. (Жаңбыр)                  Аяғы жоқ – қашады. (Жел)

Ат шаптырым аумағы,                                             Байқалмайды салмағы.
Мың кессең де ол мейлі,
Жүреді,ұшып өлмейді.  (Бұлт)

Ауа-райын бақылау қажет пе?

— Ауа-райының өзгерісін сен аспанға қарап біле аласың ба?

-Адамдарға күнделікті ауа-райын біліп отыру не үшін қажет?

Оқушылардың дұрыс жауаптарын мадақтау.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қиынды қағаздар (ауа-райы, климат, бейімделу)

 

 

Ортасы

32 мин

 

4 мин

 

 

 

 

13 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 мин

 

 

 

 

 

 

7 мин

 

 

 

 

«Климаттық үдеріс» туралы бейне жазылым көрсетіледі.

«Түрткі сұрақтар»                                                               -Бейне көрсетілімнен не көрдік ?

-Ауа-райы дегеніміз не?

-Климат дегеніміз не?

Топтық жұмыс: Топ мүшелері рөлдерді (уақыт сақшысы, хатшы, баяндамашы, төраға, бақылаушы) өзара анықтап алады.

«Оқы, ойлан, талқыла» әдісі арқылы топтық жұмыс жүргізіледі.

І топқа.         Ауа- райына сипаттама

ІІ топқа .       Климатқа сипаттама

ІІІ топқа.      Бейімделуге сипаттама

 

Оқушылар постерлер жасайды, әр топтың баяндамашысы өз талқылау нәтижелерімен  таныстырады.

Кері байланыс орнату.

1) Топта жұмыс істеу ұнады ма?

2) Өзге топтың бақылау нәтижелерімен  келісесіздер ме? Неліктен?

Топтардың өзара формативті бағалауы арқылы жүгізіледі.

«2 жұлдыз — 1ұсыныс» арқылы бағалау.

 

 

 

 
Жұптық жұмыс: Анықтама беріңдер.

Метеорология-

Климатология-

Синоптик —

Бейімделу-

«Бас бармақ» арқылы бағалау

 

Жеке жұмыс. Сараланған тапсырмалар.

Тапсырма 1.  Мына суреттер қандай климат түріне сәйкес келеді? Таңдауға ұсынылған сөздер: полярлы, шөлді, таулы, тропикалық, қоңыржай, теңіз, континентальді.

 

—————        —————      —————    ——————-

 

Тапсырма 2.   

 

Тапсырма 3. Жануарлар мен өсімдіктер әр түрлі климаттық жағдайларға қалай бейімделеді?

Климат типі Жануарлар Өсімдіктер
Суық    
Қоңыржай    
Шөл    

 

Бағалау критерийі

 

Дескриптор
Климаттық үдерістерді атайды Климаттық үдерістерді біледі, көрсетеді
Климатты ауа-райынан ажыратады Климатты ауа-райынан ажырата алады, белгілейді
Климаттың тірі ағзаларға тигізетін әсерін түсіндіреді Климаттың тірі ағзаларға тигізетін әсерін жаза алады
Бейне жазылым.

 

 

 

 

 

Оқулық, плакаттар, пламастер, ручка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тапсырмалар

 

 

 

 

 

Соңы

5 мин

 

 

2 мин

 

1 мин

Рефлексия:  Не білдім?    Не үйрендім?    Не қиын болды?

 

Үйге тапсырма. Өзің тұратын елді мекендегі 1 жыл ішіндегі ауа-райының өзгерісін сипаттап жаз.

Стикерлер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тапсырма 1.

Тапсырма 2.  

 

Тапсырма 3.  Жануарлар мен өсімдіктер әр түрлі  климаттық  жағдайларға  қалай бейімделеді?

Климат типі Жануарлар Өсімдіктер
Суық  

 

 
Қоңыржай  

 

 
Шөл  

 

 

 

 

Бағалау критерийі Дескриптор
Климаттық үдерістерді атайды Климаттық үдерістерді біледі, көрсетеді
Климатты ауа-райынан ажыратады Климатты ауа-райынан ажырата алады, белгілейді
Климаттың тірі ағзаларға тигізетін әсерін түсіндіреді Климаттың тірі ағзаларға тигізетін әсерін жаза алады