Қысқа мерзімді жоспар

Пән:       Қазақ тілі
Құрастырған:  Кулшыкбаева Маншук Адиловна
Ортақ тақырып Бөлім Бөлімше Сабақ  тақырыбы
Салт-дәстүр  және  ауыз әдебиеті Оқылым  Жазылым

Тілдік нормалардың қолданысы

2.3 Мәтін мазмұны бойынша сұрақтар қою және жауап беру;

2.5 Түрлі дереккөздерден ақпарат алу; 3.5 Қатені табу және түзету;

4.2 Грамматикалық нормаларды сақтау

Сөз таптары
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу

мақсаттары (оқу бағдарламасына

сілтеме)

2.2.3.1 мәтін мазмұнын анықтауға бағытталған сұрақтар құрастыру    және жауап беру;

2.4.2.3 сөз таптарын (зат есім, сын есім, сан есім, етістік) ажырату;

2.2.5.1 берілген тақырып/сұрақ бойынша қажетті ақпараттарды іріктеп алу үшін дереккөздермен (сөздік, анықтамалық,  энциклопедия) жұмыс жасау;

2.3.5.1 жіберілген пунктуациялық, орфографиялық қателерді мұғалімнің көмегімен тауып түзету және құрастырған сөйлемін толықтыру

Сабақ  мақсаттары Барлық оқушылар:   мәтіннің мазмұны бойынша сұрақтар құрастыру және жауап беру.

Көптеген оқушылар: заттың атын, сынын, санын, іс-қимылын білдіретін сөздерді   ауызша және жазбаша тілде қолдану,  жіберілген пунктуациялық, орфографиялық қателерді мұғалімнің көмегімен тауып түзету;

Кейбір оқушылар:   қажетті ақпараттарды іріктеп алу үшін дереккөздермен  жұмыс жасау, сөз таптарын ажырату.

Ойлау дағдыларының деңгейлері Білу, түсіну, қолдану
Бағалау  критерийлері -мәтіннің мазмұны бойынша сұрақтар құрастырып, негізгі ойды және тақырыбын анықтайды;

-сөз таптарын ажыратады;

— жіберілген пунктуациялық, орфографиялық қателерді тауып түзетеді;

— қажетті ақпараттарды іріктеп алу үшін дереккөздермен  жұмыс жасайды.

Тілдік мақсат
Құндылықтарды

дарыту

 Шығармашылық және сын тұрғысынан ойлау, қарым-қатынас жасау қабілетін, өзгелердің көзқарастарына құрметпен қарау, жауапкершілік, өмір бойы оқуға дайын болу.
Пәнаралық байланыс Әдебиет
АКТ қолдану дағдылары Интербелсенді тақта
Бастапқы  білім

 

заттың атын, сынын, санын, іс-қимылын білдіретін сөздер
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы  жоспарланған  іс-әрекет

 

Ресурстар
Сабақтың басы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-мәтіннің мазмұны бойынша сұрақтар құрастырып, негізгі ойды және тақырыбын анықтайды

 

 

 

 

 

 

 

 

 

сөз таптарын ажыратады

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

қажетті ақпараттарды іріктеп алу үшін дереккөздермен  жұмыс жасайды

 

 

 

жіберілген пунктуациялық, орфографиялық қателерді тауып түзетеді

 

Психологиялық  ахуал«Үндемес» ойыны

-Сабаққа әзір болсақ орнымыздан тұрайық. Көңіл күйіміз жақсы болса саусақпен көрсетейік. Оқу құралдарымыз түгел болса қол шапалақтайық. Бір-бірімізбен үнсіз амандасып, орнымызға отырайық.

Топқа бөлу. «Қызықты мозаика»  Салт –дәстүрге байланысты топқа бөлу

-Қандай салт-дәстүрлерін білеміз?

 

 

 

1 топ Шілдехана

2 топ Ат қою

3 топ  Бесік той

4 топ Тұсау кесу

(ҚБ)  білім деңгейін анықтайтын парақшаларды таратып беру.

Үй тапсырмасын сұрау

« Серпілген сауал» әдісі бойынша үй тапсырмасын бекіту.

Өткен тарау бойынша  бір-біріне сұрақ қояды.

(ҚБ)

Интерактивті тақтадан осы тақырып бойынша суреттер көрсетіледі, жетелеу сұрақтарын қоя отырып сабақтың тақырыбын ашып, мақсатын анықтайды.

 

-Деніміз сау болу үшін не істеу керек?

-Қандай ауада демалу керек?

-Нелер жеу керек?

-Қанша сағат ұйықтау керек?

-Мен қандай сұрақтар қойдым?

-Не істейді?, нелер?, қанша?, қандай? деген сұрақтар қойдым.

-Бұл сұрақтар нені білдіріп тұр?

-Заттың атын, санын, сынын, іс-қимылын білдіріп тұр.

-Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы қандай деп ойлайсыңдар?.

-Мақсатымыз қандай?

 1-жаттығу  Оқылым  (Т) «АВС» әдісі

Мәтінді іштей, түсініп  оқиды.  Мәтіндегі қарамен берілген сөйлемдерді көшіріп жазады.

– сұрақ қояды – Мәтінге қандай ат қоюға болады?

Бұл мәтін қандай жанрға жатады?

Мазмұнына байланысты қандай сұрақтар қоюға болады?

– жауап береді

– тыңдайды, толықтырады.

Дескриптор:  -мәтіндегі негізгі ойды анықтап ат қояды.

-мәтінді мәнерлеп оқып мазмұнын айта алады.

-мәтіннің мазмұны бойынша сұрақтар қоя алады.

-әңгіме екенін дәлелдей  алады.

-қатені тауып, түзетеді.

(ҚБ)

2-жаттығу (Т)  «Эстафета»  ойыны  Ширату жаттығу 

Тақтаға сұрақтар ілінеді. 4 топ өздеріне берілген сұрақтың астына тиісті сөздерді жазады.

Кім? Не? Не істеді? Қандай? Қанша?
 

 

 

     

Кестедегі сөз мағыналарының әр басқа екенін және олардың қалай топтастырылғанын байқап, қорытынды жасап, ережені талдайды.

Дескриптор:  -сұрақ қоя отырып, зат атын білдіретін сөздерді анықтайды және сызбаға жазады;

-сұрақ қоя отырып, заттың қимылын білдіретін сөздерді анықтайды және сызбаға жазады;

-сұрақ қоя отырып, заттың сынын білдіретін сөздерді анықтайды және сызбаға жазады;

-сұрақ қоя отырып, заттың санын білдіретін сөздерді анықтайды және сызбаға жазады;

-ой қорытындысын оқулықтағы жаңа ақпаратпен салыстырады.

(ҚБ)

3-жаттығу (Ө;Ж) Жазылым

Энциклопедия және интернет желісінен жас балаға байланысты атауларды табады.

Тиісті әріптерді қойып, жас баланы қалай атайтынын тауып жазу. Орындалған жұмысты өзара бағалау. Қатені тауып, түзету жұмыстарын жүргізу.

Дескриптор: — дерекөздерден жас балаға байланысты атауларды таба алады

-тиісті әріптерді қойып, жас баланы қалай атайтынын тауып жазады.

-орындалған жұмысты өзара бағалайды.

-қатені тауып, түзету жұмыстарын жүргізеді.

(ҚБ)

4-жаттығу (Ө;Ж) Жазылым «Көршіңді тексер»

Кім? сұрағына жауап беретін сөздерді бір бөлек, не? сұрағына жауап беретін сөздерді бір бөлек топтап жазады. (Ө)

Бір-бірінің жұмысын көршісі тексереді. (Ж)

Дескриптор: -кім? не? сұрақтарына жауап таба алады.

-сұрақ қойып дәлелдей алады.

-қатені тауып, түзету жұмысын жүргізе алады.

(ҚБ)

 

 

 

 

 

 

 

Мозаика

 

(ҚБ) парақшалары

Суреттер

 

 

доп

 

 

 

 

Суреттер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АВС әрпі жазылған дөңгелек

Оқулық Дәптермен жұмыс

 

 

 

 

 

 

Оқулық Дәптермен жұмыс

кесте

 

 

 

 

 

 

Қазақ энциклопедиясы

Сабақтың

соңы

 

Кері байланыс  «Миыңның суретін сал»  Мидың суреті салынған парақ таратылады. Сабақта меңгерген білімдерін мидың ішіне, түсінбегенін сыртына жазады.

Үйге тапсырма  

 

5-жаттығу

Мидың суреті
Бағалау  критерийлері тапсырма Дескриптор
-мәтіннің мазмұны бойынша сұрақтар құрастырып, негізгі ойды және тақырыбын анықтайды;

 

1 -мәтіндегі негізгі ойды анықтап ат қояды.

-мәтінді мәнерлеп оқып мазмұнын айта алады.

-мәтіннің мазмұны бойынша сұрақтар қоя алады.

-әңгіме екенін дәлелдей  алады.

-қатені тауып, түзетеді.

-сөз таптарын ажыратады;

 

2

 

-сұрақ қоя отырып, заттың  атын білдіретін сөздерді анықтайды және сызбаға жазады;

-сұрақ қоя отырып, заттың қимылын білдіретін сөздерді анықтайды және сызбаға жазады;

-сұрақ қоя отырып, заттың сынын білдіретін сөздерді анықтайды және сызбаға жазады;

-сұрақ қоя отырып, заттың санын білдіретін сөздерді анықтайды және сызбаға жазады;

-ой қорытындысын оқулықтағы жаңа ақпаратпен салыстырады

-қажетті ақпараттарды іріктеп алу үшін дереккөздермен  жұмыс жасайды. 3 — дерекөздерден жас балаға байланысты атауларды таба алады

-тиісті әріптерді қойып, жас баланы қалай атайтынын тауып жазады.

-орындалған жұмысты өзара бағалайды.

-қатені тауып, түзету жұмыстарын жүргізеді.

-жіберілген пунктуациялық, орфографиялық қателерді тауып түзетеді; 4 -кім? не? сұрақтарына жауап таба алады.

-сұрақ қойып дәлелдей алады.

-қатені тауып, түзету жұмысын жүргізе алады.

 

Саралау-оқушыларға мейлінше қолдау  көрсетуді қалай жоспарлайсыз?

Қабілетті оқушыға тапсырманы

қалай түрлендіресіз?

Бағалау – оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз?

 

 

Критериалды бағалауды жүзеге асыру мақсатында, «Серпілген сауал» әдісін қолдана отырып оқушылар өткен тақырып бойынша доп лақтыру арқылы бір-біріне сұрақтар қояды. Яғни бұл әдіс өткен сабақта  алған білімдерін анықтауға көмектеседі. Сабақтың соңында «Миыңның суретін сал» әдісін қолдандым. Оқушылар мидың суреті салынған параққа сабақ кезінде меңгерген білімдерін білдіретін сөздермен толықтырады. Бұл жерде мен оқушылардың алған білім деңгейлерін анықтай отырып, келесі сабақты  түсінбеген тұстарын ескере отырып жоспарлаймын.    Бағалау критерийлерін  дайындай отырып, әр тапсырмадан кейін дескриптор құрастырдым.   Яғни әр дескриптор арқылы тапсырманы орындау барысында оқушылар өз деңгейін өзі анықтап, құс тұмсығы белгісімен белгілеп отырады.  Әр тапсырмадан кейін қалыптастырушы бағалауды   жүзеге асыра отырып  ынталандыру  мақсатында  «Басбармақ» әдісін пайдаланып отырдым.

 

Пәнаралық байланыс –  Әдебиет

Мәтіннің жанрын ажыратады.

 

Денсаулық және қауіпсіздік-   Оқушылардың бір-біріне деген қалам, қарындашты дұрыс ұстауын қадағалау. Партада дұрыс отыру ережесін үнемі ескерту.

 

 

Оқытуды саралау дегеніміз мұғалімнің оқушылардың деңгейіне қарай тапсырмаларды іріктеуін айтамыз. Соны жүзеге асыру мақсатында оқу мақсатынан сабақ мақсатын анықтап шығарып ала отырып, әр тапсырмамды деңгейлеп ұсынуды жоспарладым. Әр топ тапсырманы орындау барысында оқушылардың деңгейлерін ескере отырып, яғни қабілетіне қарап оқушылардың ішкі уәжін ояту мақсатында «АВС» әдісін қолдандым және бірлескен оқу теориясын ұстана отырып қабілеті жоғары оқушыны қабілеті төмен оқушыға көмектесуін ықпал еттім. Мысалыға «АВС» әдісін қолдана отырып, барлық оқушылар мәтін мазмұны бойынша сұрақтар қоюды білетінін ескере отырып, төменгі деңгейдегі оқушыларға А-сұрақ қоюды тапсырдым. Көптеген оқушылар сұраққа жауап бере алатынын ескеріп, орта деңгейдегі оқушыларға В- сұраққа жауап беруді тапсырдым, ал кейбір оқушылар айтылған сұрақтар мен жауаптарын толықтыра алады, сондықтан да С –толықтыру тапсырмасын жоғары деңгейдегі оқушыларға бердім. Бұл жерде саралау жұмысының тапсырма беру тәсілі жүзеге асты. Себебі білім деңгейі әртүрлі оқушылардың қажеттіліктеріне қарай тапсырма бердім.   Оқушылар жеке, жұптық жұмыстар орындау  барысында қолдау көрсетуді талап ететін оқушыларға саралау жұмысының  диалог пен қолдау көрсету тәсілін қолдандым.
3-жаттығуда  мұғалімнің жетекшілігімен  ізденіс жұмысы арқылы жүзеге асырылады. Мұғалім бағыт бағдар береді,  әр оқушы өз мүмкіндіктерін пайдалана отырып, дереккөздерден яғни энциклопедиядан және интернет желісінен  керекті ақпарат алады.  Нәтижесінде ізденіс дағдысы қалыптасады.

 

Рефлексия

Сабақтың мақсаты мен оқу мақсаттары орындалды ма?

Бүгін оқушылар не үйренді?

Сабақ қалай өтті, қандай деңгейде өтті?

Жоспарланған саралау жақсы іске асты ма ? (тапсырмалар сәйкес болды ма?)

Уақытты қалай пайдаландым?

Жоспарыма қандай өзгеріс енгіздім және неге?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жалпы  бағамдау

1.Қандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

 

  1. Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Қалыптастырушы бағалау

1-жаттығу -мәтіндегі негізгі ойды анықтап ат қоя  алдым.  
 -мәтінді мәнерлеп оқып мазмұнын айта алдым.  
 -мәтіннің мазмұны бойынша сұрақтар қоя алдым.  
 -әңгіме екенін дәлелдей  алдым.  
 -қатені тауып, түзете алдым.  
2-жаттығу -сұрақ қоя отырып, зат атын білдіретін сөздерді анықтайды және сызбаға жаздым;  
-сұрақ қоя отырып, заттың қимылын білдіретін сөздерді анықтайды және сызбаға жаздым;  
-сұрақ қоя отырып, заттың сынын білдіретін сөздерді анықтайды және сызбаға жаздым;  
-сұрақ қоя отырып, заттың санын білдіретін сөздерді анықтайды және сызбаға жаздым;  
-ой қорытындысын оқулықтағы жаңа ақпаратпен салыстырдым  
3-жаттығу -тиісті әріптерді қойып, жас баланы қалай атайтынын тауып жаздым.  
-орындалған жұмысты өзара бағаладым.  
 -қатені тауып, түзету жұмыстарын жүргізе алдым.  
4-жаттығу -кім? не? сұрақтарына жауап таба алдым.  
-сұрақ қойып дәлелдей алдым.  
 -қатені тауып, түзету жұмысын жүргізе алдым.