ШҚО   «Шемонаиха ауданының білім беру бөлімі»

« А.С. Иванов атындағы «Выдриха «Жалпы білім беретін орта мектеп- балабақша» кешені» КММ

 

КГУ « Выдрихинский комплекс « Общеобразовательная средняя школа- детский сад имени А.С.Иванова» отдела

Образование      Шемонаихинского района


Керейбаева Гульбану Муратбековна —  қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі

IMG-20181018-WA0063

 

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: 3

Мектеп

Мұғалімнің аты-жөні:

 

Күні:

Сынып: 5

Сабақ 33-34

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы Қызғалдақты сақтайық.
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

 

5.О3 Шағын көлемді көркем әдеби шығармаларды түсіну, тақырыбын анықтау;

5.А5. Берілген сұрақты дұрыс түсініп, лайықты жауап беру, шағын диалогке қатысу;

5.Ж1. Ресми стильдің тілдік ерекшеліктері мен талаптарын дұрыс қолдана отырып, хабарлама, хабарландыру, хат жазу.

Сабақтың мақсаттары

 

Барлығы: Көркем әдеби шығармаларды түсінеді, сұрақтарға дұрыс жауап береді.

 

Көбі: Көркем әдеби шығармаларды түсінеді, мазмұндайды, сұрақтарға дұрыс жауап береді, өзара диалогке қатысады, сөздерді дұрыс қолданып, хат жазады.

 

Кейбірі: Өсімдіктер жайлы тілдесе алады, қосымша мәліметтер береді. Ресми стильдің тілдік ерекшеліктері мен талаптарын дұрыс қолдана отырып , хат жазады.

Бағалау критерийлері

 

 

Әдеби шығарманың мазмұны бойынша сұрақ құрастырады, жауап береді.

Мәтіннің тақырыбын анықтайды.

Тілдік мақсаттар Негізгі сөздер мен тіркестер:

Талас-спор

көпжылдық-многолетний

Құндылықтарды дарыту Мәтін арқылы оқушыларды өсімдіктер әлемін аялай білуге тәрбиелеу.
Пәнаралық байланыс Жаратылыстану
АКТ қолдану https://www.youtube.com
Тақырып  бойынша алдыңғы білім «Қызыл кітап» тақырыбы
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет Ресурстар
Сабақтың басы 5 минут

3 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 минут

Сәлемдесу, түгендеу.

Психологиялық ахуал туғызу.

«Ыстық алақан» тренингін өткізу. Оқушылар бір-біріне жақсы тілектер айтып, сәттілік тілейді.

Топқа бөлу. «Пазл» әдісі арқылы 3 топқа бөлу

( ағаштар, гүлдер, шөптер)

 

 

Өткенді қайталау. «Ыстық орындық» әдісі.

Қызығушылықты ояту.

«Өсімдіктер әлемі» деректі фильмінен үзінді көрсету. Ой шақыру сұрақтарын қою.

-Өсімдіктер әлемі жайлы не білесіңдер?

-Қандай гүлдерді ұнатасыңдар?

( Ұ) Тапсырма: Сөздерді суреттермен сәйкестендіру, орыс тіліндегі баламасын айту.

Бәйшешек
Астра
Қызғалдақ
Түймедақ
Сарғалдақ
Раушан

 

Сабақтың тақырыбын анықтау:

Жұмбақ жасыру

Жайқалып тұр саяжай мен далада
Ұнатады бұл гүлді, үлкен –кіші, бала да.
Атауында “қыз”деген тағы бар
Ойландағы гүлді тауып ал.

(Жауабы: Қызғалдақ).

Сабақтың мақсатымен таныстыру.

 

 

 

Орындық

 

Суреттер

 

 

 

 

 

 

 

 

«Өсімдіктер әлемі» деректі фильмі

 

Гүлдердің суреттері

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жұмбақ, қызғалдақтың суреті

Сабақтың ортасы

5 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

Қызғалдақ

(Ұ) «Қызғалдақ»  кластер құрастыру.

 

 
Сөз тіркестерін құрастыру.

 

Сөйлемдер құрастыру (ауызша)

Мәтінмен жұмыс.

     Кең байтақ қазақ даласы табиғи байлықтарға, алуан түрлі өсімдіктерге аса бай. Соның бірі- даланың сәні, көктемнің белгісіндей болып шығатын қызғалдақ. Біздің жерімізде қызғалдақ гүлінің 32 түрі кездеседі. Оның 12 түрі эндемикалық , яғни тек қана қазақ жерінде ғана өсетін қызғалдақ болып саналады. Сондықтан Қазақстан  «Қызғалдақтың отаны» деп аталады.

     «Қай ел қызғалдақтың отаны?» деген сұрақ бойынша талас та бар. Дүниежүзінде қызғалдақтың тұқымын алып, өсіріп жатқан елдер көп. Бірақ Қазақстандағы қызғалдақтар табиғи таза, көпжылдық өсімдік болып саналады. Сондықтан олар хош иісті, айналасына ерекше жұпар шашып тұрады. Олардың биіктігі 30-35 см болады. Қызғалдақтың түстері де алуан түрлі болып келеді: қызыл, сары, қызғылт, қызыл сары және т.б. Қызғалдақтың ішінде көп кездесетіні-қызыл мен сары түстілері.

      Біздің жерімізде өсетін қызғалдақтардың 18 түрі «Қызыл кітапқа» тіркелген. Сондықтан қызғалдақтарды көздің қарашығындай сақтау керек.

(Ж.ж+ Ұ) Тапсырма

Мәтінді мұқият оқып, мазмұн бойынша өз бұрышыңызға бір сұрақ құрастырып жазыңыз. Дастарқанды сағат тілімен айналдырып, көршіңіздің сұрағының астына жауап жазыңыз. Топта ақылдаса отырып, мәтіннің тақырыбын анықтаңыздар.

 

 

 

Дескриптор

 

   -мәтін мазмұны бойынша 1 сұрақ құрастырады;

-көршісінің сұрағына мазмұн бойынша жауап береді;

-топта ақылдаса отырып, мәтінге тақырып қояды.

 

 

 

Кері байланыс

1.      Тапсырманы орындай алдыңыз ба?

2.      Оны орындау оңай/ қиын болды ма?

 

(Ұ) «Қос шеңбер» әдісі. Оқушыларды  ішкі  және  сыртқы  шеңберге  тұрғызады.(Ішкі  шеңбердегі  оқушы  сыртқы  шеңбердегі  оқушыға  қарама-қарсы   қарап  тұруы  қажет).

Оқушылар     мәтінге  байланысты  сұрақтарға  жауап  алады (Сыртқы  шеңбердегі  оқушыға  ішкі  шеңбердегі  оқушылар,ішкі  шеңбердегі оқушыға сыртқы  шеңбердегі  оқушылар  және  ішкі  шеңбердегі   оқушылар  мұғалімнің берген  белгісімен  қозғалады).

 

(Ж) Тапсырма . «РАПТ» әдісі.
ІІІ.

Р-оқушы

А-досы

П-сөйлем

Т- Қазақстанның өсімдіктері туралы

Берілген суреттер мен тірек сөздерді  қолдана отырып, басқа қалада тұратын досыңызға Қазақстанның өсімдіктері туралы сөйлемдер жазыңыз .

 

Тірек сөздер: алуан түрлі, шалғын, қайың, пайдалы өсімдіктер, емдік өсімдіктер, көпжылдық

Сандар сөйлейді» стратегиясы. Толтырылған кестедегі сан есімдерді тірек етіп, оқушылар ақ аю туралы естіген мәліметтерін жұпта, топта баяндайды.

 

Бағалау. Өзара (оқушылар жұпта бір-бірін бағалайды).

Егер тыңдалымнан бірлік, ондық, жүздіктердің барлығын тауып жазса, оқу мақсатына жетті деп есептеледі.

«Ривин кестесі» бойынша мәтінмен жұмыс

Мәтін атауы Тірек сөздер Негізгі ақпарат Қосымша ақпарат
 

 

     

Жұптар орындаған жұмысты топта талқылау мақсатында мұғалім сыныпты «Мозайка» әдісі арқылы 3 топқа бөледі. (Мозайкаға тақырыптарға сәйкес 3 сурет ұсынуға болады)

Оқушылар топта өздерінің жұптық жұмыстарымен бірін-бірі таныстырады және стикер арқылы бір-бірінің жұмысына кері байланыс береді.

Рефлексия «3-2-1» стратегиясы

1.                  Бүгінгі сабақтан алған 3 маңызды ақпарат;

2.                  Бүгінгі сабақта қиындық тудырған 2 аспекті;

3.                  Бүгінгі сабақта ұнаған 1 іс-әрекет.

Рефлексия жасау үшін дайын құрылым беріледі, оқушылар бүгінгі өзінің әрекетіне талдау жасайды. Сол арқылы мұғалім бүгінгі сабақтың сәтті және сәтсіз тұстарын анықтай алады.

 

ІІ.

Р-оқушы

А-шетелдік досы

П-хат

Т-қызғалдақтың ерекшелігі

Шетелдік досыңа Қазақстандағы қызғалдақтардың ерекшелігі туралы хат жазыңыз.Хаттың құрылымын сақтаңыз.

 

І. Р-қызғалдақ

А-5-сынып оқушылары

П-хат

Т-қызғалдақты сақтайық.

 

 

Кластер

 

 

 

 

 

Оқулық

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А-4 парағы, қалам, мәтін

 

 

 

 

 

 

Дескриптор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дәптер

Қалам

Суреттер

Тірек сөздер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың соңы

2 минут

 

(Ж) Рефлексия

Чемодан-салып аламын, алдағы уақыттақолданамын.

Еттартқыш-алған ақпаратты өңдеймін .

Себет-керекемес ақпарат,лақтырып жіберемін.

 

Чемодан, еттартқыш, себет суреті

Үй тапсырмасы

1 минут

Қызыл кітапқа енген өсімдіктер туралы коллаж жасау

  Қосымша ақпарат
  Саралау – Сіз қосымша

көмек көрсетуді қалай

жоспарлайсыз? Сіз

қабілеті жоғары

оқушыларға тапсырманы

күрделендіруді қалай

жоспарлайсыз?

Бағалау — Оқушылардың

үйренгенін тексеруді

қалай жоспарлайсыз?

Пəнаралық байланыс

Қауіпсіздік жəне еңбекті

қорғау ережелері

АКТ-мен байланыс

Құндылықтардағы

байланыс

  · · ·
  Рефлексия

Сабақ / оқу

мақсаттары

шынайы ма?

Бүгін оқушылар

не білді?

Сыныптағы ахуал

қандай болды?

Мен жоспарлаған

саралау шаралары

тиімді болды ма?

Мен берілген

уақыт ішінде

үлгердім бе? Мен

өз жоспарыма

қандай түзетулер

енгіздім жəне

неліктен?

 

 

Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз.

Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкес

келетін сұрақтарға жауап беріңіз.

  Қорытынды бағамдау

Қандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1:

2:

Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1:

2:

Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды

жетілдіруге көмектесетін не білдім?

 

 

«Шемонаиха ауданының білім беру бөлімі»

« А.С. Иванов атындағы «Выдриха «Жалпы білім беретін орта мектеп- балабақша» кешені» КММ

 

КГУ « Выдрихинский комплекс « Общеобразовательная средняя школа- детский сад имени А.С.Иванова» отдела

Образование      Шемонаихинского района

 

Қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі Керейбаева Гульбану Муратбековна